Hlavní navigace

Google Chrome 64: konec agresivních reklam?

Prohlížeč Chrome 64 uplatňuje přísnější politiku vůči webovým reklamám, jimž by měl bránit v otevírání vyskakovacích oken (tzv. pop-up). Týká se to i mobilní verze. Paradoxem je, že funkce se dotkne i samotného Googlu.
Martin Tábor 31. 1. 2018

Sdílet

Internetová reklama je dnes velmi důležité odvětví, díky kterému většina webů vůbec funguje. Těžko si představit, že by někdo vytvářel zprávy nebo obsah na YouTube zcela zdarma, jak je poté nicméně přístupný jeho konzumentům. Každý musí z něčeho žít a v tomto případě také platit za webovou doménu a prostor na serverech. Klíčem k rozvoji současné podoby internetu je právě reklama, která je často jediným příjmem provozovatelů webů. Nebýt reklamy, za webový obsah tedy budeme pravděpodobně nuceni platit třeba jako za tištěné noviny a časopisy. Všeho moc nicméně škodí. Některé weby dnes vypadají jako vánoční stromeček a stejně finančně stepují na okraji propasti.

Google Chrome 64 pro PC a Android

Automatické otevírání reklam v nových oknech je už možná i za hranicí vkusu. A víte, kdo je největším reklamním magnátem na internetu? Překvapivě sám Google, jehož reklamní systém AdSense zajišťuje zobrazování oněch bannerů na většině stránek (je tedy něco jako majitel pronajímatelných billboardů u silnic). Prostřednictvím AdSense se navíc někdy snaží útočit i hackeři. Místo toho, aby Google lépe kontroloval své zákazníky, tak bude jednoduše jeho prohlížeč lépe kontrolovat i jeho vlastní reklamní systém. Kromě toho si externí programátoři, kteří nahlásili bezpečnostní chyby, opět přišli na cca 450 000 korun, jak uvádí oficiální seznam.

Zdroj: google.com

Autor článku

Něco jsme propásli?

Dejte nám vědět. Upozornit redakci Stahuj
Velice děkujeme za Vaše podněty