Nějaké zálohování do cloudu je dnes již samozřejmostí. Co člověk, to ale jiný přístup. Někdo cloud využívá namísto flash disku, jiný do něho zálohuje celý svůj pevný disk, a to ještě bez jakéhokoli šifrování. Existuje rozdíl mezi zálohováním a synchronizací. Zálohy byste v optimálním případě asi měli stále provádět na svůj vlastní externí disk, ale pro synchronizaci souborů, které potřebujete mít přístupné v aktuální podobě z více zařízení, je cloud ideální.
Úvodní nastavení nové aplikace
Pakliže vám u Googlu nevadí absence webových editorů MS Office a spokojíte se s jeho vlastními Dokumenty, můžete namísto integrované aplikace OneDrive od Microsoftu klidně používat klienta pro Disk Google. U Microsoftu máte v základu 15 GB, webové editory Office a klienta předinstalovaného přímo ve Windows 10.
Zálohování a synchronizace od Google v plném provozu
U Googlu máte rovněž 15 GB, inteligentní album Fotky Google a aktuálně i novou aplikaci Zálohování a synchronizace. Oproti OneDrive si v ní můžete kromě defaultní složky Dokumenty Google zvolit k synchronizaci libovolný adresář, celý disk nebo výměnné médium. Aplikace je tedy v tomto o něco více praktická. Stahovat můžete z tohoto odkazu.
Zdroj: google.com