V sociální síti Facebook funguje několik základních mechanismů, mezi které již od počátku patří tlačítko "Like" (resp. "to se mi líbí"). De facto je to sám o sobě fenomén, který dokáže "hýbat světem", jelikož dobře hodnocené příspěvky či stránky se posléze zobrazují více uživatelům a jejich obsah se tak rychle šíří. Právě tímto způsobem vzniklo mnoho úspěšných kampaní nebo se společností šířilo mnoho důležitých informací, avšak i hoaxů. Obsah s mnoha "lajky" pak kromě toho sám o sobě vybízí k dalšímu "olajkování". Svět však není jen růžový a název tlačítka si přímo říká o svoji protiváhu. Minimálně z marketingového hlediska je však jeho zavedení mnohem složitější.

Facebook "To se mi nelíbí!" - ilustrační obrázek

Facebook "To se mi nelíbí!" - ilustrační obrázek

Facebook vydělává na reklamě a inzerenti určitě nestojí o riziko, že se u jejich značky začnou dominovým efektem hromadit "záporné lajky". Problémů je mnohem více a některé si není snadné dopředu ani představit. Velká neznámá je prý i to, z jakých pohnutek by lidé na tlačítko "To se mi nelíbí" vlastně klikali. Obsah je totiž různorodý. Zuckerberg leč konferenci prozradil, že nové tlačítko nebude přesným opakem aktuálního "Like" a bude sloužit spíše k vyjádření "soucitu" či negativních emocí. Přesná funkcionalita tak prozatím známa není, ale technická implementace je prý relativně složitá. Dočkat bychom se však přeci jen měli.

Zdroj: bbc.com