Velmi dobrou zprávou je, že tvůrci Falloutu se zřekli starých konzol XBOX 360 a PS3. Veškeré spekulace okolo utnul Matt Grandstaff, komunitní manažer studia Bethesdy, když na přímou otázku odpověděl následovně: "Na Xbox 360 ani PlayStation 3 Fallout 4 zkrátka nevyjde. To, co v něm uvidíte, by nikdy nebylo možné na těchto dvou konzolích udělat." Svým prohlášením tak ukončil veškeré spekulace o tom, že grafika Falloutu 4 je až velice podobná trojce a tím pádem by se hra měla, třeba i později na minulé generaci herních konzolí objevit, tak ohledně informací přímo z oficiální stránky, kde se obě dvě platformy prý měly objevit.

Vývojáři ze studia Bethesda Game Studios, jsou v herní komunitě dobře známí mají, totiž na svědomí Fallout 3 či The Elder Scrolls V: Skyrim. Ovšem předchozí díl Fallout: New Vegas z roku 2010, je dílem studia Obsidian Entertainment.

Fallout 4 má vyjít na konci tohoto roku na PC, PS4 a Xbox One, děj se bude odehrávat v Bostonu a jeho okolí a bude navazovat přibližně deset let po událostech třetího dílu. Velký zahraniční obchodní řetězec Amazon uvádí orientační datum 31. prosince a samotná Bethesda slibuje, že datum vydání oznámí ještě letos. Dle zákulisních spekulací k tomu má dojít v rámci herní konference E3 v Los Angeles. Samozřejmě k vidění bude více ze hry, která je soudě podle traileru ve velmi pokročilé fázi vývoje.

The Institute

Hlavní úlohu má mít technologický institut MIT, po které je pojmenována jedna z frakcí hry. Ta se jmenuje prostě The Institute a skládá se  z vědeckých pracovníků, kterým se podařilo vytvořit pokročilou formu umělé inteligence. Pomohla tak na svět umělým bytostem, které využívá jako otroky. Na tuto existenci nejvíce odkazuje jeden z úkolů ve Falloutu 3, pojmenovaný The Replicated Man. V něm jak jistě všichni víte, vás jistý doktor Zimmer z Institutu pověřil úkolem nalézt uprchlé androidy, které prakticky nejde rozeznat od skutečných lidí.

Další frakcí je pak The Railroad, jež sestává z androidů, kteří se snaží vydobýt si vlastní svobodu. Frakce nápadně připomíná černošské otroky z minulosti. Hra tak bude plná narážek na americkou historii a patriotismus. V ukázce jsme viděli loď USS Constitution, monument bitvy o Bunker Hill nebo jezdeckou sochu Paula Revera. Boj za svobodu mezi dvěma frakcemi zní jako klasický příběh hry s důrazem na karmu hráče a nelineární průběh, v rámci kterého se budete moci připojit k různým frakcím. Přesto nemusí jít o hlavní dějovou linii hry, příběh a zápletky obsažené ve vedlejších misích byly ve Falloutu 3 mnohem lepší, než tomu bylo u pozdějšího Skyrimu od stejného studia.

Jak se hra povede, se snad dozvíme na konci tohoto roku, do té doby nám nezbyde nic jiného, než sledovat nové trailery a čekat.