Viceprezidentka společnosti Google Marrisa Mayer se vyjádřila k nové reguli Evropské komise, která požaduje, aby společnosti stojící za internetovými vyhledávači, schraňovaly od uživatelů získaná data po dobu šesti měsíců. Podle Mayerové se však Google hodlá držet dosavadních standardů a uchovávat data přinejmenším devět měsíců. Nejde však prý o nějakou snahu špehovat lidi a dostávat se jim tak více do soukromí. Google jen chce více vyhovět aktuálním trendům, a proto potřebuje data zkoumat delší dobu.

 

<p> </p>

 

V souvislosti se schraňováním citlivých dat se sice většinou mluví právě o Google, protože jde o největší internetovou korporaci, která má skutečnou moc a teoreticky by mohla data efektivně zneužít. Přes podezření se to ale zatím nikdy nepotvrdilo. Ovšem ani jiné na internetu působící firmy nemají v tomto směru čisté svědomí. Google se tak například nařízení Evropské komise blíží více než třeba Microsoft, který data skladuje dokonce rok a půl, nebo Yahoo, které si je drží po dobu třinácti měsíců. Microsoft prohlásil, že na šestiměsíční periodu přejde teprve tehdy, když tak učiní všichni jeho konkurenti.