O této obchodní dohodě nebyly prozatím zveřejněny žádné podrobnosti, ale jistě jde ze strany společnosti Microsoft o strategický krok k získání přístupu k technologiiím a duševnímu vlastnictví čipů. Společnost Canesta je lídrem v oboru 3D technologie snímání pohybů. Jim Spare, dosluhující generální ředitel k tomuto sloučení prohlásil:  "Jde o velmi pozitivní zprávu pro veškerou veřejnost, neboť do deseti let se u produktů společnosti Microsoft setkáte se zcela přirozeným uživatelským rozhraním veškerých aplikací." Společnost Canesta je vynálezcem jednočipové 3D detekční technologie a má velkou skupinu duševního vlastnictví. Na 44 patentů udělených na konkrétní technologii a desítky dalších na technologické soubory. Společnost dosáhla pokroku v mnoha oblastech přirozeného uživatelského rozhraní napříč mnoha platformami.

 <p> </p>

Patří k nim například vynález standardního CMOS 3D snímání pixelů, zásadní inovace ve fyzice polovodičové zařízení, smíšené signály IC čipů, optiky, algoritmy zpracování signálů, počítačového vidění a softwaru. Snímací technologie, kterou Canesta vyrábí, by mohla být nasazena do herní konzole Xbox. Aktuální herní senzor je vyroben společností PrimeSense, konkurenta společnosti Canesta. Možnosti využití přirozeného uživatelského rozhraní jsou obrovské, a to bylo mohlo Microsoftu přinést další úspěchy. Nedávno generální ředitel společnosti Microsoft Steve Ballmer oznámil, že jsme na prahu další velké revoluce v oblasti tzv. přirozeného uživatelského rozhraní. Ballmer uvedl příklad v odstranění myši a spojení se s počítačem v podobně myšlenky.

Zdroj: DT