Obchod s herními konzolemi má svá specifika. Předpokládá se, že výrobu samotných konzolí bude třeba dotovat, aby bylo možné vyrukovat s příznivými cenami. Jejich výrobci se přitom hojí na licenčních poplatcích, které jim platí vydavatelé her. V případě Playstation 3 tato spirátala ale dosáhla extrému a Sony přivodila nemalé problémy. Tato konzole totiž není tak úspěšná jako Playstation 2 a zisky z prodaných her nejsou tak vysoké, jak se očekávalo. Jenže Playstation 3 je také technologicky velmi vyspělá a tím náročná na ufinancování. Předpokládá se, že zpočátku muselo Sony každý vyrobený kus dotovat  240 dolary. Analytická organizace iSuppli spočítala, že dnes už se jednotka dotuje pouhými padesáti dolary.

 

<p> </p>

 

Je to pochopitelně dáno poklesem ceny komponent. Konzole za svůj životní cyklus vnitřnosti nemění, a ty tak zastarávají a zlevňují. Největší cenový propad přitom zaznamenal pokrokový procesor Cell a grafická jednotka od nVidie, která v ceně klesly více jak dvakrát. Podle iSuppli by někdy v polovině příštího roku mohla nastat chvíle, kdy Sony začne vydělávat i na prodeji konzolí. Otázkou ale je, zda nějak radikálněji nezlevní i tržní cenu výrobku, aby mohla konkurovat dnes již výrazně levnějšímu Xboxu 360 nebo Nintendu Wii. Druhá jmenovaná konzole je mimochodem výdělečná už od svého uvedení.